Spoedzending nodig? Bel direct 088 - 35 35 900
Spoedzending? 088 - 35 35 900

Stel deze 4 vragen en vind uw ideale zakelijke koeriersdienst!

In Nederland bestaan honderden verschillende spoed koeriersbedrijven. Van grote bedrijven met landelijke dekking, tot eenmanszaken in een grote stad. In deze enorme hoeveelheid koeriersbedrijven, is het soms lastig door de bomen het bos te zien. Daarom hebben wij vier vragen voor u opgesteld die u kunt stellen, voordat u een koeriersdienst kiest.

 

  1. Wat wilt u laten vervoeren?
  2. Waar zijn de vestigingen gepositioneerd?
  3. Hoe wordt “spoed” geïnterpreteerd? 
  4. Heeft het koeriersbedrijf ervaring met maatwerk?

 

1. Wat wilt u laten vervoeren?

Een belangrijke eerste vraag. Hier zullen waarschijnlijk veel transportbedrijven afvallen. U gaat natuurlijk niet in zee met een bedrijf dat enkel vrachtwagens heeft, als al uw zendingen uit luciferdoosjes bestaan! Kijk dus goed naar het aanbod van een koeriersbedrijf.

Als extra geruststelling is het fijn om te weten of een koeriersbedrijf al ervaring heeft in het transporteren van uw goederen. Als u een producent bent van medische apparatuur, breekbare schilderijlijsten of dure machineonderdelen, kan het fijn zijn om te weten dat een koeriersbedrijf dit dagelijks vervoert.

 

Let dus op de volgende punten:

  1. De aangeboden transportmogelijkheden
  2. De afmetingen, gewicht en breekbaarheid van uw goederen
  3. De ervaring van het koeriersbedrijf met het vervoeren van uw producten

 

Een kleine inkijk in de ervaringen die Top Koeriers heeft opgedaan in 25 jaar tijd kunt u vinden op de pagina’s medisch transport  en overige diensten. Staat uw product of werkgebied er niet tussen? Bel gerust de planning of stuur een e-mail!

 

2. Waar zijn de vestigingen gepositioneerd?

Wanneer een koeriersbedrijf zichzelf bestempeld met “landelijke dekking”, betekent dit vaak dat zij overal in een bepaald land naartoe rijden. Er wordt vaak gecombineerd als er een wagen in de buurt is, om op deze manier zo snel mogelijk op te kunnen halen. Het kan dus heel lang duren, voordat uw pakket wordt afgeleverd. Het is belangrijk te weten waar de vestigingen van een koeriersbedrijf zich écht bevinden.

Dat is dus niet wat op Google staat! 

Als het goed is, is dit makkelijk te vinden op de website van het koeriersbedrijf.

 

 Kijk bijvoorbeeld eens helemaal onderaan de hoofdpagina van Top Koeriers. Hier staan alle vestigingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Velserbroek. Alle vestigingen worden vanuit het hoofdkantoor aangestuurd. Dit maakt het mogelijk om binnen 30 minuten (binnen onze vestigingsplaatsen)  en zonder combinaties op te halen en nog sneller af te leveren.

 

3. Hoe wordt “spoed” geïnterpreteerd?

Spoed is voor iedereen anders. De één vindt het te lang duren als er binnen een uur nog geen chauffeur gearriveerd is, de ander vindt het binnen één á twee dagen snel genoeg. Daarom is het belangrijk te beslissen, wat u belangrijk vindt. Hoe snel wilt u, dat uw zending opgehaald en afgeleverd wordt? 

Als tweede is het belangrijk te bekijken (en te ervaren) hoe de door u uitgezochte spoedkoerier, spoedtransport behandeld. Is het pakket met een uur nog niet opgehaald? Heerst er een laksheid wat u niet bevalt? Is er geen communicatie over de tijd van afleveren? Dit zijn allemaal redenen voor twijfel. Spoedtransport is ten slotte een kostbare vorm van transport, dus moet hier ook een perfecte service tegenover staan.

 

Wij adviseren u op de volgende punten te letten:

  1. Hoe snel wilt u dat uw pakket opgehaald en afgeleverd wordt?
  2. Wat wordt er beloofd door de koeriersdienst als gemiddelde ophaaltijd?
  3. Hoe wordt u geïnformeerd over de aflevertijd?
  4. Wordt er aan uw verwachting van de service van het koeriersbedrijf voldaan

 

Top Koeriers hanteert een ophaaltijd van 20-30 minuten, behalve als dit anders wordt vermeld. Omdat er niet gecombineerd wordt met andere opdrachtgevers of zendingen, zal de aflevertijd dus de gebruikelijke reistijd zijn.De communicatie is snel, helder en accuraat. De centrale planning (hoofdkantoor) is 24/7 bereikbaar, elke dag van het jaar. 

 

4. Heeft het koeriersbedrijf ervaring met maatwerk?

Als u een spoedkoerier nodig hebt, is er vaak wat bijzonders aan uw zending. Het is breekbaar, duur, er wachtten mensen of klanten op, ga zo maar door. Daarom is het belangrijk te weten, of het koeriersbedrijf waar u geïnteresseerd in bent, ervaring heeft met maatwerk. 

 

U kunt de volgende vragen stellen:

1. Wat zijn de standaardprocedures voor het afleveren en welke afwijkende mogelijkheden zijn er?

Is het gebruikelijk voor het koeriersbedrijf om niet aan te bellen en het pakket voor de deur neer te zetten, of gaat de chauffeur op zoek naar de contactpersoon die u opgegeven hebt? Zoek de mate van service, waar u zich prettig bij voelt.

Top Koeriers levert af zoals u dat wenst. Is uw pakket bestemd voor één persoon of afdeling, wordt er enkel aan deze persoon of afdeling afgeleverd.

 

2. Wat gebeurt er als er niet afgeleverd kan worden?

Dit is een belangrijke vraag die vaak vergeten wordt. Wat is er nog ergerlijker dan een pakket dat drie keer aangeboden wordt, zonder succes, en vervolgens de volgende dag weer, zonder overleg, opnieuw aangeboden wordt? Daar bestel je geen spoedkoerier voor! 

Vraag aan het koeriersbedrijf of het pakket automatisch geretourneerd wordt naar de afzender, het pakket ergens anders wordt afgeleverd, of dat er met u gecommuniceerd wordt om te overleggen wat u wilt.

Dat laatste punt is de standaardprocedure van Top Koeriers. Als het pakket niet afgeleverd kan worden wordt er ALTIJD contact met u opgenomen. Wij vervoeren úw zending, dus u bent degene die bepaald wat er mee gebeurt.

 

3. Wat gebeurt er als de zending niet in de gestuurde wagen past?

Oei, dit is een pijnlijk punt. Helaas komt dit wel eens voor. Een ervaren koeriersbedrijf past hier zo snel mogelijk een mouw aan door het juiste vervoersmiddel kosteloos zo snel mogelijk uw kant op te sturen bij een inschattingsfout van het koeriersbedrijf.

Door de vele vestigingen door het hele land, is snel schakelen voor de centrale planning dagelijkse kost. Alhoewel dit soort fouten nauwelijks worden gemaakt, staat de planning altijd voor u klaar als er iets mis gaat.

 

4. Is het mogelijk om tijdens de rit nog aanpassingen te maken?

Een ouderwets koeriersbedrijf zou zeggen; Nee. Maar dat is niet de service die u zoekt. U zoek een flexibel, meedenkend bedrijf dat niet achteruit deinst voor onverwachte vraagstukken. Bevindt u zich in een branche waar dit soort veranderingen op korte termijn zich voor kunnen doen? Leg dit dan altijd eerst voor aan de koeriersdienst, voordat u een opdracht laat uitvoeren!

De specialiteit van Top Koeriers is flexibiliteit. Daar bestaat de gehele markt van spoedkoeriers uit! Een aanpassing op korte termijn is dus geen probleem. Zelfs al wordt de rit uitgevoerd, zijn alle aanpassingen nog mogelijk. 

 

Als u deze vier vragen bij de hand houdt bij het zoeken van uw nieuwe spoedkoerier, garanderen wij u een prettige samenwerking tussen u en het koeriersbedrijf. 

Bent u geïnteresseerd? Stuur een e-mail naar sales@topkoeriers.nl . Wij helpen u graag!

Leave a comment